Artikel 1. Toepassing

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte enovereenkomst tussen Team Webzaken B.V. (hierna: “Webzaken”) en Opdrachtgever, alsmede de uitvoering van die overeenkomst, voor zover van deze voorwaarden nietnadrukkelijk en schriftelijk, geheel of gedeeltelijk, is afgeweken.

1.2 Een verwijzing door de Opdrachtgever naar eigen voorwaarden wordt door Webzaken niet aanvaard en zijn derhalve niet van toepassing, tenzij schriftelijk door Webzaken aanvaard. Indien één of meerdere bepalingen uit deze voorwaarden ongeldig mochten blijken te zijndan wel worden vernietigd, laat dit de rechtskracht van de overige bepalingen onverlet. Opdrachtgever en Webzaken zullen bij nietige c.q. vernietigde bepalingen in overleg tredenter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen, waarbij zoveel mogelijk de geesten strekking van de nietige c.q. vernietigde bepalingen in acht zullen worden genomen.

1.3 Webzaken is gerechtigd om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Opdrachtgever verklaart zich op voorhand akkoord met deze wijziging. De laatst geldendealgemene voorwaarden zijn steeds van toepassing.

Artikel 2. Aanbieding

2.1 Iedere aanbieding geschiedt vrijblijvend via een offerte en is tot 30 dagen na offertedatumgeldig, tenzij anders uit de offerte blijkt.

2.2 Het is Webzaken te allen tijde toegestaan een offerte schriftelijk in te trekken, waarna Webzaken niet meer hieraan gehouden kan worden.

2.3 Elke aanbieding van Webzaken is gebaseerd op de door Opdrachtgever verstrektegegevens en informatie. Voor zover deze door Opdrachtgever verstrekte gegevens eninformatie onjuist en/of onvolledig mochten zijn, dan is de Opdrachtgever daarvoor verantwoordelijk en aansprakelijk;

2.4 Een overeenkomst (en eventuele wijzigingen daarvan) komt eerst tot stand doorschriftelijke aanvaarding door Webzaken dan wel door een begin van uitvoeringdoor Webzaken.

Artikel 3. Prijzen

3.1 De prijzen genoemd in de offerte en orderbevestiging zijn excl. BTW, tenzij anders aangegeven.

3.2 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst komen voorrekening van Webzaken. Een prijsverhoging 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst mag aan de Opdrachtgever worden doorbelast zonder dat dit voor de Opdrachtgever recht geeft tot ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 4. Informatie

4.1 Opdrachtgever dient zichzelf volledig, met eigen kennis van zaken en onder eigen verantwoordelijkheid, te vergewissen welke diensten van Webzaken worden afgenomen. Opdrachtgever erkent daarbij ook complete informatie van Webzaken te hebben verkregen over de werking, de (technische)mogelijkheden en de prijzen behorende bij dedienstverlening van Webzaken.

4.2 Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Webzaken verstrekte informatie en/of verstrekte gegevens.

Artikel 5. Betaling

5.1 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen dient betaling aan Webzaken binnen 14 dagen na factuurdatum te geschieden.

5.2 Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om een betalingsverplichting tegenover Webzaken op te schorten. Noch is korting c.q. verrekening toegestaan.

5.3 Alvorens te leveren is Webzaken gerechtigd om van Opdrachtgever een voorschotte verlangen. Bovendien in geval Webzaken vreest dat Opdrachtgever niet aan zijn betalingsverplichting kan voldoen, is Webzaken ook gerechtigd om voldoende zekerheid van de Opdrachtgever te verlangen.

5.4 Indien de Opdrachtgever niet tijdig betaalt, wordt hij geacht zonder enige ingebrekestellingin verzuim te verkeren. De Opdrachtgever is dan vanaf het verstrijken van de betalings-datum bedoeld in artikel 5.1 tot de dag van ontvangst van het verschuldigde eencontractuele rente van 1% per maand verschuldigd, tenzij de wettelijke (handels)rentehoger is in welk geval de wettelijke (handels)rente is verschuldigd.

5.5 Indien Webzaken de uitvoering van de overeenkomst in gedeelte uitvoert, is dezegerechtigd om bij elke deellevering betaling te vorderen. Voor elke deellevering ontvangt de Opdrachtgever een deelfactuur.

5.6 Iedere betaling door de Opdrachtgever strekt eerst tot voldoening van de door hem verschuldigde rente, alsmede tot voldoening van de door Webzaken gemaakte kosten en wordt eerst daarna in mindering gebracht op openstaande vordering.

5.7 Voor rekening van Opdrachtgever komen alle werkelijke kosten verbonden aan incasso van de vordering(en) op de Opdrachtgever, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, waar-onder ook mede begrepen het honorarium van een advocaat. Indien de Opdrachtgever als consument handelt gelden de bepalingen van de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten.

5.8 Webzaken heeft door het enkel plaatsvinden van een van onderstaande omstandig-heden het recht te zijner keuze de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht schadevergoeding te vorderen, hetzij alle openstaande vorderingen terstond opeisbaar te laten zijn, zonder nadere ingebrekestelling:

a. Indien de Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, dan wel surseancevan betaling aanvraagt, dan wel wettelijke schuldsanering op hem als natuurlijkpersoon van toepassing is verklaard, dan wel er beslag op een gedeelte of het geheelvan zijn vermogen wordt gelegd;

b. Indien de Opdrachtgever komt te overlijden;

c. Indien de Opdrachtgever overgaat tot staking of overdracht van zijn onderneming of een belangrijk gedeelte daarvan, daaronder begrepen de inbreng van zijn bedrijf in een op te richten of reeds bestaande vennootschap, dan wel overgaat tot wijziging van de doelstellingen van zijn bedrijf;

d. Indien de Opdrachtgever nalaat een factuurbedrag of een gedeelte daarvan binnen dedaarvoor gestelde termijn te voldoen.

e. Indien de Opdrachtgever weigert althans nalaat zekerheid te verstrekken zoals hiervoorin lid 3 bedoeld.

Artikel 6. Annulering

6.1 Bij annulering van de overeenkomst door de Opdrachtgever is deze schadevergoeding verschuldigd van minimaal 25% van hetgeen de Opdrachtgever bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin bedraagt 100%, indien de annulering van een overeenkomst door de Opdrachtgever geschiedt terwijl de Opdrachtgever er al van in kennis is gesteld dat de oplevering, of een deel ervan indien het een deellevering betreft, kan plaatsvinden.

6.2 De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij Webzaken kan bewijzen dat zijn schade groter is of de Opdrachtgever aannemelijk kan maken dat deschade kleiner is.

Artikel 7. Dienstverlening

7.1 Webzaken zal zich naar beste kunnen inspannen om de overeengekomen dienstverlening met zorg uit te voeren. Dit met in achtneming van de met in de overeenkomst en deze algemene voorwaarden vastgelegde bepalingen.

7.2 Indien is overeengekomen om de dienstverlening in fasen te laten plaatsvinden, dan is Webzaken gerechtigd om de start van de diensten die tot de volgende fase leiden uit testellen totdat schriftelijke goedkeuring van de Opdrachtgever is verkregen voor de voor-gaande fase.

7.3 Webzaken is niet verplicht aanwijzingen van de Opdrachtgever op te volgen die de inhoud of omvang van de overeengekomen dienstverlening wijzigen of aanvullen. Dit tenzij de wijzigingen en/of aanvullingen van de dienstverlening worden vergoed.

7.4 Webzaken is gerechtigd om de overeengekomen werkzaamheden (deels) door derden te laten verrichten. De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 BW en 7:409 BW zijn niet van toepassing.

Artikel 8. Wijziging en meerwerk

8.1 Indien Opdrachtgever de overeengekomen dienstverlening van Webzaken wenst te wijzigen en/of aan te vullen, dan dienen de daarmee of daardoor gepaard gaan de werkzaamheden conform de gebruikelijke tarieven van Webzaken door Opdrachtgever teworden vergoed.

8.2 Mocht tijdens de uitvoering van de dienstverlening blijken dat het noodzakelijk is om de overeengekomen werkzaamheden aan te passen en/of aan te vullen, dan treden partijen daartoe in onderling overleg teneinde de financiële gevolgen daarvan vast te leggen.

Artikel 9. Termijnen

9.1 Een opgegeven levertijd is een vermoedelijke levertijd. Levertijden zijn nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt Webzaken bij aangetekende brief een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze termijn dient inelk geval te worden gesteld op 3 weken.

9.2 Indien de Opdrachtgever in het kader van de uitvoering van de overeenkomst informatieen/of gegevens dient te verstrekken, begint de levertijd te lopen op het moment dat Webzaken deze informatie en/of gegevens heeft ontvangen en gecontroleerd.

9.3 Webzaken is bij overschrijding van de levertijd niet gehouden tot het voldoen van een schadevergoeding, van welke aard dan ook, aan de Opdrachtgever.

9.4 Daar waar met Webzaken een overeenkomst voor bepaalde tijd wordt aangegaan, dient deze één maand voor de einddatum door de Opdrachtgever schriftelijk te wordenopgezegd, bij gebreke waarvan de looptijd van de overeenkomst steeds automatisch met één jaar wordt verlengd. In geval van opzegging zal Webzaken schriftelijk de einddatumaan de Opdrachtgever bevestigen.

Artikel 10. Website

10.1 Partijen erkennen over en weer dat goede samenwerking en goede onderlingecommunicatie cruciaal is voor het goed specificeren, ontwerpen, ontwikkelen enonderhouden van webapplicaties, waaronder websites..Specificatie van de te ontwikkelen website kunnen betrekking hebben op de look and feel,het aantal webpagina’s, de in de website op te nemen of te verwerken tekstbestanden,formulieren, logo’s, foto- en videobeelden, grafische bestanden, geluid, (toegangs- ofidentificatie)codes en/of ander materiaal. Deze specificaties dienen duidelijk te makenwelke functionele, esthetische en technische eigenschappen de website (en behorendewebpagina’s) dient te hebben. Daaronder mede begrepen het gebruik van frames ene-mailfaciliteiten.

10.2 De Opdrachtgever draagt tijdig zorg voor de aanlevering van informatie en/of gegevens dienodig zijn voor de ontwikkeling van een website (en daarbij behorende webpagina’s). Deinformatie en/of gegevens dienen te worden aangeleverd op een door Webzakenaangegeven wijze en/of vorm (zoals: doc, docx, pdf, psd, jpeg, png, tiff etc).

10.3 Webzaken bepaalt in overleg met de Opdrachtgever de uiterlijke kenmerken van eenwebsite, zoals lay-out, logo, de grootte van afbeeldingen, lettertype etc. De auteursrechtenvan teksten, logo’s en beeldmateriaal die door Webzaken zijn bedacht en/of vervaardigdkomen aan Webzaken toe, tenzij nadrukkelijk anders met de Opdrachtgever isovereengekomen.

10.4 De Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk, en aansprakelijk, voor de inhoud van dewebsite. Webzaken is gerechtigd om de inhoud van een website (of een deel daarvan) teweigeren indien deze naar het oordeel van Webzaken illegaal is, van pornografische aardis, discriminerend is, haatdragend is of afbreuk doet aan de normen en waarden zoals die inNederland algemeen geldend zijn.

10.5 Indien overeengekomen is dat Webzaken ten behoeve van een website voor een ontwerpvan lay-out of anderszins grafische vormgeving zorgdraagt, dient de Opdrachtgever binnen7 dagen na aanlevering van het concept tot schriftelijke goedkeuring daarvan zijnovergegaan door daartoe aan Webzaken een mail toe te zenden. Zolang de Opdrachtgeverniet tot goedkeuring is overgegaan is Webzaken gerechtigd tot opschorting van de verdereuitvoering van de dienstverlening over te gaan. Een eenmaal door de Opdrachtgevergoedgekeurde lay-out of grafische vormgeving is alleen dan te wijzigen en/of aan tevullen, indien de Opdrachtgever de met de wijziging of aanvulling gepaard gaandewerkzaamheden aan Webzaken volledig vergoedt.

10.6 Indien één of meer tekstbestanden in de te ontwikkelen website vanuit de Nederlandse taalnaar een buitenlandse taal dienen te worden vertaald, dan zal de Opdrachtgever daarvoorop eigen kosten zorgdragen. Dit tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

10.7 Zodra de website voor oplevering gereed is zal Webzaken daartoe aan de Opdrachtgevereen mail toe te zenden. Vanaf de dag van activering van de website wordt deze als volledigopgeleverd beschouwd. Eventuele opmerkingen of klachten over de opgeleverde websitedienen binnen 15 dagen na oplevering aan Webzaken schriftelijk kenbaar te wordengemaakt;

10.8 Voor onderhoud en/of beheer van de geleverde website dient een aparte schriftelijkeovereenkomst met Webzaken te worden aangegaan. De inhoud en omvang van diedienstverlening beperkt zich in beginsel tot het zich naar beste kunnen inspannen omfouten in de weergave van de website en in de technische werking daarvan binnen redelijketermijn te herstellen, tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 11. Consultancy

11.1 In opdracht van de Opdrachtgever verricht Webzaken ook strategie sessies, bestaandeonder meer uit 1-op-1 sessies, inspiratiesessies en/of workshops. Deze sessies hebben tendoel om de Opdrachtgever (en in sommige gevallen in kleine groepen van ondernemers)strategische ideeën en adviezen te geven dan wel inspiratiesessies te houden.

11.2 Aan de inhoud van de strategie sessies kan de Opdrachtgever geen rechten en/ofaanspraken ontlenen. Elke aansprakelijkheid voor strategische ideeën en adviezen isvolledig uitgesloten;

Artikel 12. Vertrouwelijkheid en beveiliging

12.1 Partijen dragen er zorg voor dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan menweet of redelijkerwijze behoort te weten dat deze vertrouwelijk van aard zijn, geheimblijven. Vertrouwelijke gegevens mogen slechts worden gebruikt voor het doel waarvoordeze verstrekt zijn.

12.2 In geval bij werkzaamheden van Webzaken persoonsgegevens worden verwerkt, dandraagt de Opdrachtgever ervoor zorg dat Webzaken aan de verplichtingen voortvloeiendeuit wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens kan voldoen. In elkgeval ligt de verantwoordelijkheid voor de verplichtingen voortvloeiende uit wetgeving ophet gebied van de bescherming van persoonsgegevens bij de Opdrachtgever. De Opdracht-gever vrijwaart Webzaken voor elke (rechts)vordering van derden, uit welke hoofde danook, in verband met de (persoons)gegevens.

12.3 Indien Webzaken op grond van de overeenkomst dient te voorzien in een vorm vaninformatiebeveiliging, dan zal die beveiliging beantwoorden aan de specificaties zoalsvastgelegd in de overeenkomst. Mocht in de overeenkomst geen beschrijving van eenbeveiliging zijn opgenomen, dan zal de beveiliging voldoen aan een niveau dat, gelet op destand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens en de aan het treffen van debeveiliging verbonden kosten niet onredelijk is. Webzaken staat er echter nimmer voor indat de informatiebeveiliging doeltreffend is.

Artikel 13. Klachten

13.1 Gebreken in de uitvoering van de overeenkomst dienen zo spoedig mogelijk doch uiterlijkbinnen 1 week na ontdekking door de Opdrachtgever bij Webzaken schriftelijk te wordengemeld. Indien de klacht betrekking heeft op een storing dan dient de Opdrachtgever die zospoedig mogelijk aan Webzaken te melden op de door Webzaken aan te geven wijze.Webzaken zal zich dan inspannen de storing op te lossen conform partijen schriftelijk zijnovereengekomen. Indien het noodzakelijk of wenselijk is voor het onderzoek naar destoring, zal de Opdrachtgever alle nodig of wenselijk geachte medewerking verlenen.Webzaken is gerechtigd kosten in rekening te brengen indien de storing verband houdtmet onzorgvuldig of onoordeelkundig gebruik door de Opdrachtgever of het niet nalevenvan gebruiksvoorschriften.

13.2 Klachten ter zake van facturen dienen binnen 1 week na factuurdatum schriftelijk bijWebzaken te zijn ingediend.

13.3 Na het verstrijken van de in artikel 13.1 en 13.2 gestelde termijnen wordt de Opdracht-gever geacht het geleverde resp. de factuur te hebben goedgekeurd. Reclamesworden alsdan door Webzaken niet meer in behandeling genomen.

Artikel 14. Aansprakelijkheid

14.1 Op Webzaken rust een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Webzakenkan, gezien de specifieke eigenschappen van het internet, de toegang tot een websitezonder onderbreking door gebruikers van het internet noch de snelheid van die toeganggaranderen. Onderbreking en/of storing van de telecommunicatieverbindingen dan welstoring van internet of computernetwerk valt niet onder de verantwoordelijkheid enaansprakelijkheid van Webzaken nu deze niet onder de controle van Webzaken valt.

14.2 De Opdrachtgever is zich er bewust van, en aanvaardt dat ook, dat Webzaken delokalisering, de weergavetermijnen, de conversiegraad, het aantal bezoekers van eenwebsite of de positionering van de website binnen zoekmachines niet kan garanderen. Ookis de Opdrachtgever zich er bewust van, en aanvaardt dat ook, dat Webzaken niet kaninstaan voor de integratie van nieuwe modules en de daaruit voortvloeiende werking vande website. Webzaken is daarvoor niet aansprakelijk.

14.3 De aansprakelijkheid van Webzaken voor een toerekenbare tekortkoming in de nakomingvan de dienstverlening, of uit enige andere hoofde, is beperkt tot maximaal het bedrag vande voor die overeenkomst bedongen prijs (excl. btw). Bij een duurovereenkomst met eenlooptijd van meer dan één jaar wordt de voor de overeenkomst bedongen prijs gesteld ophet totaal van de vergoedingen (excl. btw) bedongen voor één jaar. Voor mondelingeadviezen is Webzaken nimmer aansprakelijk.

14.4 De aansprakelijkheid van Webzaken voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst,gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade alsgevolg van aanspraken van afnemers van de Opdrachtgever, schade als gevolg van door deOpdrachtgever voorgeschreven materialen en/of programmatuur is uitgesloten. Dit tenzijsprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Ook is de aansprakelijkheid van Webzakenuitgesloten voor verminking, vernietiging of verlies van gegevens of documenten.

Artikel 15. Overmacht1

5.1 Onder overmacht wordt verstaan: alle van buiten komende oorzaken, voorzien ofonvoorzien, waarop Webzaken geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Webzakenniet in staat is de verplichting na te komen. In elk geval wordt mede onder overmachtverstaan: overmacht van toeleveranciers van Webzaken, het niet nakomen vanverplichtingen door toeleveranciers die door de Opdrachtgever zijn voorgeschreven,gebrekkige apparatuur en/of programmatuur, overheidsmaatregelen, elektriciteitsstoring,storing van internet, computernetwerk- of telecommunicatiefaciliteiten, werkbezetting,staking in het bedrijf van Webzaken, onbeschikbaarheid van één of meer personeels-leden, oorlog of algemene vervoersproblemen.

15.2 Indien sprake is van overmacht die naar het oordeel van Webzaken van tijdelijkeaard is, heeft hij het recht zijn prestatie op te schorten totdat de overmachtsituatie isopgeheven. De Opdrachtgever is dan niet gerechtigd de overeenkomst op te zeggen danwel te ontbinden.

15.3 Indien sprake is van overmacht die naar het oordeel van Webzaken van blijvendeaard is, althans langer dan 3 maanden zal gaan duren, zal Webzaken de Opdracht-gever hiervan schriftelijk in kennis stellen en zijn beide partijen gerechtigd de overeen-komst te ontbinden, zonder dat hier een schadevergoeding tegenover staat. Hetgeen reedsop grond van de overeenkomst reeds is gepresteerd zal in dat geval naar verhoudingworden afgerekend.

Artikel 16. Opschorting en retentierecht

16.1 Webzaken is gerechtigd tot opschorting van haar dienstverlening over te gaan zodra deOpdrachtgever niet of niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet. Ook het nietnakomen van het bepaalde in artikel 5.3 geeft aan Webzaken het recht tot opschorting.

16.2 In geval van opschorting door Webzaken is Webzaken gerechtigd om het gebruik vande website (daaronder mede begrepen toegangs- en identificatiecodes en/of wacht-woorden) op te schorten en deze te wijzigen.

16.3 Webzaken is niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van het gebruik van het rechtvan opschorting.

Artikel 17. Rechten van Intellectuele eigendom

17.1 Alle rechten van intellectuele eigendom die bij de uitvoering van de dienstverlening doorWebzaken zijn ontwikkeld of ter beschikking zijn gesteld, zoals (grafische)ontwerpen,documentatie, programmatuur of andere materialen berusten bij Webzaken of dienslicentiegever(s). De Opdrachtgever verkrijgt uitsluitend het gebruiksrecht en de bevoegd-heden die bij de overeenkomst en deze algemene voorwaarden zijn vastgelegd.

17.2 Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om enige aanduiding van auteursrechten, merken,handelsnamen of andere rechten van intellectuele eigendom uit de website, programma-tuur, databestanden of materialen te verwijderen of te wijzigen. Webzaken is gerechtigdom ter bescherming van intellectuele eigendomsrechten technische voorzieningen aan tebrengen, welke voorzieningen niet door de Opdrachtgever mogen worden verwijderd ofomzeild.

17.3 De Opdrachtgever garandeert dat aan Webzaken verstrekte informatie en/of gegevensgeen inbreuk maken op recht van intellectuele eigendom van derden. Daaronder wordtmede begrepen aan Webzaken verstrekte tekst, geluid, beeldmateriaal, logo’s, hyperlinksetc. Indien de inhoud van de website(s) inbreuk maakt op de intellectuele eigendoms-rechten van derden (waaronder mede begrepen het aanbieden van namaakproducten),dan geschiedt dat onder de volledig eigen verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever.

17.4 De Opdrachtgever vrijwaart Webzaken tegen elke (rechts)vordering van derden die isgebaseerd op het standpunt dat website(s), databestanden, programmatuur of anderematerialen (waaronder ook mede begrepen via de website aangeboden producten) inbreukmaken op een recht van intellectuele eigendom van die derde.

Artikel 18. Overige bepalingen

18.1 Alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zijn onderworpen aanNederlands recht. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.

18.2 Indien de dienstverlening door twee of meer Opdrachtgevers met Webzaken wordtaangegaan, dan zijn zij beide tegenover Webzaken hoofdelijk verbonden en aansprakelijkvoor de volledige nakoming van de gesloten overeenkomst.

18.3 Indien de Opdrachtgever niet woonachtig is en/of gevestigd is in Nederland en/of dedoor Webzaken te verrichte overeenkomst niet in Nederland plaatsvindt, zijn allebepalingen van deze algemene voorwaarden onverkort van toepassing.

18.4 In geval tussen Webzaken en de Opdrachtgever een geschil over de overeenkomst,waaronder ook begrepen de uitvoering daarvan, dan zullen partijen zoveel mogelijk viaminnelijke weg hun geschil proberen op te lossen. Mocht via minnelijk overleg geenoplossing worden bereikt, dan dienen alle geschillen, daaronder begrepen die welke doorslechts één partij als zodanig worden beschouwd en die tussen partijen mochten rijzen inverband met of naar aanleiding van de tot stand gekomen overeenkomst(en) of eenuitvloeisel daarvan, bij de Rechtbank Oost-Brabant te ’s-Hertogenbosch aanhangig wordengemaakt. Dit tenzij dwingend een ander bevoegde rechter door de Wet is voorgeschreven.

18.5 De mogelijkheid tot het instellen van enige rechtsvordering dan wel het aanhangigmaken van enig geschil door de Opdrachtgever ter zake van of naar aanleiding van deovereenkomst tussen partijen vervalt na verloop van één jaar nadat de aanleidingdaartoe is ontstaan;

Contact

Kom gerust op de koffie om over jouw webzaken te praten

0493 712 358 (09.00 tot 22.00 uur)
WhatsApp (09.00 tot 17.30 uur)
welkom@webzaken.nl (09.00 tot 17.30 uur)
support@webzaken.nl (09.00 tot 17.30 uur)

"*" geeft vereiste velden aan